Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bye bye, zwaai zwaai Play van KPN

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bye bye, zwaai zwaai Play van KPN

Beste Play,

Ik weet het nog zo goed, begin 2015 kon ik mij aanmelden voor de beta van jouw. Een nieuwe dienst om online tv te kijken, zonder vast te zitten aan een tv provider (je hebt immers enkel een internetverbinding nodig, van welke provider dan ook). Ik dacht laat ik me eens aanmelden en ontdekken of jij de toekomst zou zijn voor mij (en vele anderen op den duur). Dus mij direct aangemeld. In, ik dacht, april 2015 konden we voor het eerst de app downloaden (uiteraard was je niet via de app store te downloaden, maar via een omweg, maar weet de naam niet meer) en werd ik één van jouw eerste klanten van het eerste uur en konden we je eindelijk testen. Op begin nog zonder forum, maar alleen testen en problemen konden we doorgeven middels zogenoemde enquêtes. Je had diverse kinderziektes, app die plots tijdens gebruik afsloot en op begin was casten via chromecast zelfs niet bij jouw mogelijk. Het tv zenderaanbod was ook nog iets kleiner en in SD kwaliteit, maar je bood wel HBO aan. En dat maakte jouw toen erg interessant, want naast Netflix had HBO ook goeie kwaliteitseries. Eind 2015 kwam het forum en konden we ook diverse problemen melden over jouw. Het was een betere manier dan die enquêtes. En vanaf het begin heeft alleen Ernst van zich laten horen (zou vast de eerste zijn geweest die het hier in de gaten mocht houden) en was en werd je levend gehouden, problemen werden aangepakt en redelijk snel was er ook een oplossing. Helaas heb je sommige streken, zoals app die plotseling afsluit, nooit afgeleerd, maar er was met je te leven.

Januari 2016 werd je levend gemaakt voor iedereen. De beta periode was voorbij, al vond ik dat nog een beetje te vroeg, maar goed, je kan nu immers niet zonder inkomsten en dus winst en dat kan ik begrijpen. Maar aangezien ik je een tijdje kende tijdens de beta periode, hebben we ook een jaar lang een mooi aanbod gekregen om elkaar nog beter te leren kennen en een relatie aan te gaan. En dit leek, op een aantal standaard streken van je, goed te gaan. Je kreeg zelfs te horen dat je ons moest delen met een concurrent binnenkort. En toen de concurrent kwam, moet ik eerlijk zeggen, heb ik deze concurrent ook even een maandje geprobeerd. De app was helaas ook daar instabiel en de beeldkwaliteit was ook stukken minder, dus ik ben toch maar bij je gebleven. Er kwamen ook wat problemen bij, zoals dat de chromecast eruit viel tijdens het kijken. Ook dit was redelijk snel opgelost, maar helaas kreeg je eind 2016 problemen met de chromecast 2. Ik kon je alleen nog bekijken op de smartphone en tablet. Ook me dochtertje moest op de tablet gaan kijken, want streamen was niet mogelijk. Ik heb toen ook meteen even een bezoekje gebracht aan de concurrent om toch even het hele package te krijgen, en me dochtertje kon weer tv kijken via de chromecast en ik uiteraard in de avonduren ook. Na twee maanden was eindelijk het probleem weer verholpen en kon ik je ook weer volledig gebruiken. Wat was ik toch weer supertrots met je.

Begin 2017 merkte ik al dat het iets minder ging tussen ons. Ik merkte namelijk dat je nog maar weinig interesse in me toonde. Je ging me diverse streken uithalen, zoals weer je af te sluiten zonder reden, beeldkwaliteit die van goed naar matig ging en weer andersom, zowel op wifi als op me kostbare 4G netwerk, nota bene ook van jouw! Op een gegeven moment heeft Ernst je minder aandacht geschonken en toen ben je helemaal een nietsnut voor me geworden, want je had helemaal geen interesse meer in me. Als ik dan hulp ging vragen via dit forum, duurde het af en toe ook een paar dagen dat ik antwoord kreeg, of dat ik zelfs nu nog op antwoord wacht, uiteraard naar plaatsing van deze brief al ik niet meer wachten op jouw bericht. Maar naast een standaard antwoord of beloftes, zijn deze helaas niet uitgevoerd en heb jij me ook niet laten zien dat mensen aan je gesleuteld hadden om onze relatie beter te maken. Het ergste is nog wel dat ik op het laatst echt aan je ging ergeren. Gelukkig niet zo erg als een ex van je, genaamd adam88, adam2, willem, etc., die voor de 2de keer inmiddels de deur hier op het forum is uitgezet, terecht, maar had het nooit kunnen denken dat om jouw iemand de deur werd uitgeschopt, want jij was altijd, ondanks je streken, aardig, maar helaas die persoon zelf niet tegen jouw, maar ook dat kan ik weer bijschrijven in onze geschiedenis. Wat was die tijd toch goed voordat je minder interesse in me ging tonen.

Afgelopen maanden kreeg je een verschrikkelijk ziekte. Streamen van jouw naar de chromecast kreeg kuren, beeldkwaliteitwisselingen, lang laden, enz. Het waren de eerste symptomen van deze verschrikkelijke ziekte, want bij iedereen heeft het casten via chromecast nodig, het behoort tot je leven en het houdt je veelal in leven. Er is bij jouw mensen van Play helaas geen medicijn gevonden. Netflix, KNIPPR, Videoland, enz. hebben wel een medicijn, maar een medicijn die de ziekte zelfs voor is, want voordat de ziekte ontstaat bij de chromecast (oftewel de update), zijn vele andere diensten wel voorbereid, want met deze diensten kun je wel na de chromecast update zonder problemen streamen. Waarom lopen de mensen die jouw verzorgen dan achter de feiten aan en heb je nu alweer inmiddels 2 maanden die ziekte en is er nog geen zicht op een medicijn die jouw beter maakt? Je hebt al HBO verloren wat het product interessant maakte, maar in plaats van dat er nog iets interessant is aan jouw, wat jouw onderscheidt, ben je momenteel niet meer onderscheidend en heb je teveel problemen die steeds erger worden, maar hier kun jij niets aan doen, maar wel de mensen die je verzorgen, die horen voor je te zorgen, wat ze momenteel niet goed doen.

Aangezien jij het niet zou uitmaken, moet ik dat helaas genoodzaakt doen, aangezien op korte termijn, zoals door je verzorgers wordt vermeld, geen medicijn is om je beter te maken van deze ernstige chromecast ziekte en daarnaast de mindere interesse die je in mij (en vele anderen) nog toont, heb ik besloten om jouw te verlaten. Misschien als je weer beter bent, dat ik op mijn besluit nog terug wil komen, maar dat zal de toekomst uitwijzen.

Ik zal je missen!

Groetjes Dave
    Ga eens OP die lat zitten in plaats van 'm steeds hoger te leggen!

Mooi gesproken,

Ik heb zelf inmiddels ook opgezegd. Laatste 3 maanden waren echt weggegooit geld.
    En KPN ? Die houd iedereen aan het lijntje in de hoop dat de ziekte vanzelf over gaat....

Comment

Originally posted by mika View Post
      Mooi gesproken,

Ik heb zelf inmiddels ook opgezegd. Laatste 3 maanden waren echt weggegooit geld.
      En KPN ? Die houd iedereen aan het lijntje in de hoop dat de ziekte vanzelf over gaat....
      Ja, echt zonde dat ze Play zo om zeep helpen. Ik hield van Play al vanaf het begin en zelfs incl. de toen ook veel kinderziektes, maar waar ik vertrouwen heb gehouden dat het goed kwam en de meeste issues zijn toen nog correct en redelijk snel opgelost. Helaas afgelopen maanden is het hard achteruit gegaan met het product. Zonde, maar dan moeten helaas de wegen scheiden. Eeuwig zonde, maar goed, ik had nooit gedacht deze beslissing te moeten gaan maken en dacht ermee oud te worden...maar het mocht helaas niet zo zijn

Comment

Hoi Dave en Mika, dit is inderdaad een droevig moment, en dan ik heb het even nu niet alleen over de lopende issues, maar dat trouwe gebruikers zoals jullie ons gaat verlaten. We hebben vanuit de klantenservice van alles gedaan (waar wij invloed op hebben) om bepaalde issues opgelost te krijgen, wat niet gelukt is omdat we afhankelijk zijn van de snelheid van de ontwikkelaars. Dit is absoluut geen reden om issues zo lang te laten lopen. Wij weten zeker dat de signalen die jullie hier hebben afgegeven zullen bijdragen aan het ontwikkelen van een stabieler app en voor een vlottere afhandeling van gemelde issues. Ik heb zojuist ook een screenshot van deze topic gemaakt en doorgestuurd om nogmaals te benadrukken wat voor impact dit heeft voor ons.

Ik wil jullie beiden in ieder geval bedanken voor jullie geduld, en natuurlijk voor het meedenken en dat jullie ons regelmatig hebben voorzien van feedback.

Ik hoop dat jullie dit forum nog wel in de gaten houden, het kan namelijk zijn dat we binnenkort echt goed nieuws hier mogen uitbrengen.

Wat de kosten van deze maand betreft, deze hoeven jullie niet te betalen. Daar zal ik voor zorg dragen.

Ik hoop jullie beiden in de nabij toekomst weer te mogen verwelkomen.

Groetjes, Amjad

Comment

De mailmeldingen staan aan voor het forum, dus ik houd het sowieso in de gaten. Ik zelf hoef momenteel niet te betalen voor Play tot december, dus het abo laat ik lopen nog, maar de app heb ik inmiddels verwijderd. Mocht binnenkort heel goed nieuws komen, dan kan ik het altijd nog oppakken, de tijd zal het leren!

Comment

Ik heb PLAY na lang geduld te hebben gehad nu ook stop gezet.
            Er waren regelmatig bugs maar daar viel meestal mee te leven, maar nu alweer een lange periode dat er geen gebruik van de dienst te maken is op een goede manier....tja uiteindelijk is het geduld ook wel een keer op.

Comment

Hier nog iemand die helaas noodgedwongen afscheid moet nemen van Play. Een goed concept en daar hebben wij met veel plezier gebruik van gemaakt. Zelfs de app heeft het nu begeven, gisterenavond de noodsprong gemaakt door de laptop te gebruiken met HDMI, wil toch Ajax kijken. Ook daar vervelend mee moeten stoeien. Een zwart scherm over het beeld dat na vele malen in- en uitloggen verdween. En nog wat kleine klachtjes, maar goed toch een tweede helft ongestoord kunnen kijken. Jammer, ga naarstig op zoek naar een volwaardige vervanger. Dan toch maar Sparql want ik heb een 1000mb verbinding

Comment

Hoi pricen85 en PapaB, erg jammer dat jullie ook besloten hebben om te stoppen met Play. Als ik jullie berichten lees is het volkomen begrijpelijk. Uit jullie berichten kan ik ook opmaken dat er meer bij jullie afspeelt dan het niet kunnen streamen via de Chromecast. Klopt dit?

Groet, Amjad

Comment

• PapaB
                  PapaB commented
                  Editing a comment
                  Hallo Amjad, ja er speelt veel. sinds deze week kunnen wij vanaf onze androidtoestellen (5.0 en 6.0) niet meer casten. Streamen vanaf laptop met gebruik Chrome werkt niet soepel. De muis kan niet van het beeldscherm af. Als ik deze naar de zijkanten breng dan verschijnt de donkere achtergrond langs de zijkanten. Of de pijlen blijven links en rechts staan, of er valt een scherm met andere programma's over het beeld dat slechts half verdwijnt. Nogmaals over de beeldkwaliteit is weinig aan te merken tot voor 2/3 maanden geleden.

Ook ik heb (zoals in een ander topic aangegeven) om dezelfde redenen als Dave mijn abonnement stop gezet eind april. Helaas loopt het nog door tot 22 mei, maar goed met wat korting was het zo goedkoop dat het me niet om de prijs ging.

Ik sta er hetzelfde in als dave.. Echt heel jammer. Ben sinds september vorig jaar 'klant' en was in eerste instantie redelijk tevreden. Waren punten die vatbaar waren voor verbetering, maar allemaal prima te doen. Sinds eind vorig jaar een en al ellende. Ook ik ben naar een concurrent overgestapt met minder functionaliteit, maar alles werkt daar gewoon. Een zegen.

Erg jammer (oprecht, Play heeft de mooiste combi van functionaliteiten voor mij) en ik ben best een geduldig mens en bereid om te helpen, maar het totale gebrek aan voortgang op eigenlijk alle serieuze issues is onacceptabel.

Comment

Hoi PapaB, welk merk en type toestellen gebruiken jullie?
                  Hoor graag van je.
                  Groetjes Amjad

Comment

Gmiddag allen,

Vandaag besloten om Play van KPN weer te installeren op de smartphone en weer Play te gaan gebruiken nu de problemen (bijna) voorbij zijn. Had zelfs nu op het beginscherm het cast icoontje, dus hopelijk blijft dit ook zo. Tot op heden nog niets gemerkt van problemen, maar ik wacht weer geduldig af. Aangezien ik een jaar Play gratis nog heb, had ik het abo niet opgezegd, maar door laten lopen (anders was ik nu uiteraard de gratis periode kwijt).

Echter vind ik, ondanks dat ik Play al vanaf de start heb en nog tot december 2017 gratis heb, is enige compensatie van een maand of twee maanden extra wel op zijn plaats, aangezien het probleem niet de eerste keer dat het 2 maanden duurde, maar al eerder heeft afgespeeld. Ik hoor graag van jullie wat jullie gedachten hier in is. Dit mag tevens ook via pm worden besproken.

Comment

Hoi dave,

Ik heb je een privébericht gestuurd hierover.

Groet,
                      Pieter

Comment

Working...
                      X